Husqvarna geeft zijn dual sport- en offroad-lijnen een opfrisbeurt voor 2022 met betere ophangings- en remcomponenten, vernieuwde graphics en andere mechanische upgrades om de prestaties te verbeteren. De wijzigingen hebben betrekking op zeven modellen: de tweetakt TE 150i, TE 250i, en TE 300i, en de viertakt FE 350, FE 350s, FE 501 en FE 501s.
In de ophangingsafdeling krijgt elke machine bijgewerkte demping en actie voor de WP Xplor-vork en Xact-schok. Schokklepzittingen zijn veranderd om de hardheid te verminderen, en een olie-bypass in de buitenste vorkbuis helpt de slag glad te strijken. Er is ook een nieuw patroongewricht om de demping te verbeteren.
Het remmen is verbeterd met een nieuw Braktec hydraulisch koppelingssysteem, dat zorgt voor een lichtere actie bij de hendel. Het is zelfinstellend en nagenoeg onderhoudsvrij, aldus Husqvarna. Het merk prijst ook een betere remkracht dankzij de nieuwe setup.
Alle zeven modellen worden geleverd met elektrische starters en krijgen up-to-date brandstofinjectiesystemen. Vooral de FE 350 en FE 501’s behouden twee motorkaarten en tractiecontrole. De TE-tweetaktmotoren worden geleverd met schakelbare ontstekingscurven.
De TE 250i krijgt ook een nieuwe eindoverbrenging om de prestaties bij lage snelheden te verbeteren.
Alle genoemde modellen worden geleverd met nieuwe afbeeldingen en versieringen, samen met bijgewerkte stoelhoezen.
De 2022-modellen zijn vanaf mei 2021 verkrijgbaar bij Husqvarna-dealers. De start-adviesprijzen voor elk model staan hieronder vermeld.
TE 150i: $9.199
TE 250i: $ 10,299
TE 300i: $ 10.599
FE 350: $ 10.899
FE 350’s: $ 11,499
FE 501: $ 11,499
FE 501s: $ 11.899
CreditSource link